Tallinna Volikogu Reformierakonna fraktsiooni esimehe Õnne Pillaku hinnangul ei lahenda autojuhtide elu kibedamaks muutmine Tallinna ühistranspordi tegelikke probleeme, inimesed tooks autodest välja mugav ja mitmekesine transpordikorraldus.
„Võimalik, et Narva maantee liikluskorralduse muudatus on järjekordne linnavalitsuse eksperiment, nagu seda oli tänavate pimendamine. Kuid ma tuletaks meelde, et katseeksitusmeetodil probleemide lahendamine ei ole jätkusuutlik,“ ütles Pillak.
„Sellise muudatuse eesmärk on selgelt autojuhtide elu ebamugavamaks tegemine, mille eesmärgiks on sundida neid jõuga kasutama ühistransporti,“ lausus Pillak ning lisas, et jõu kasutamine loodetud tulemust ei anna, pigem tekitab segadust ja soodustab ummikute teket.
Pillaku arvates tuleks pealinna transpordilahenduste arendamiseks esmalt selgeks teha tänaste probleemide sisu ja põhjused ning seejärel alles hakata leidma neile lahendusi. Ühtegi ekspertriisi muudatuse mõttekuse kohta pole siiani tehtud.
Pillaku sõnul on Tallinna transpordikorralduse peamine probleem ajast maha jäämine. „Pealinn on oma arengus eelmise sajandi seitsmekümnendates. Täna on pilt linnaliikluses hoopis teine, näiteks üha populaarsemaks liiklusvahendiks on saamas ratas. Vahetasin ka ise mõni nädal tagasi lämbe ja ülerahvastatud ühistranspordi jalgratta vastu. Paraku puudub Tallinnas korralik rattateedeühendus. Tulevikusuund peaks olema kombinatsioon kõikvõimalikest transpordivahenditest. Paindlikus, mugavus ja korralik infrastruktuur on märksõnad,“ rõhutas linnavolinik.
Õnne Pillak lisab, et peale trammide, busside, trollide on oluline, kuidas autode ühiskasutus, taksod ja jalgrattad liidavad linna transpordisüsteemi üheks tervikuks. Võtmeküsimuseks on transpordi kasutamise mugavus ja selle tagamine.