Lauri Luik: Fraktsiooni visiit Ida-Virumaale

Arvamus
23.03.2014

Möödunud neljapäeval ja reedel külastasime Riigikogu fraktsiooniga Ida-Virumaad.

Nagu meil on traditsiooniks kujunenud, külastame parlamendifraktsiooniga Eesti maakondi, et saada parem ülevaade elust kohtadel ning aidata kaasa kohalike inimeste elu paremaks muutmisele.

Kiviõli seiklusspordikeskus

Kõigepealt käisime Kiviõli seiklusturismikeskuses (maakonna aasta turismiobjekt), kus viimaste aastatega on vanast tuhamäest kujundatud maailmatasemel seiklusspordikeskus. Seal on korraldatud külgkorviga mootorrataste maailmameistrivõistlusi, motokrossi MK etappe, mäesuusavõistlusi jms. Kindlasti on see aidanud palju kaasa kohaliku elu edendamisele, turismi arengule ja ka tööhõivele.

Kiviõli Seikluskeskus asub 80 ha suurusel alal ja keskuse südameks on 6,2 miljonit tonni kaaluv tehismägi, mille koostiseks on põlevkivituhk ja poolkoks. Sellest kujundati 12 aastaga maailmatasemel tervise-, suusa-, moto-, ratta- ja seiklussporditegevusi ning rahvusvahelisi suurvõistlusi pakkuv paik.

Seejärel külastasime Maidla mõisa, kus meile anti ülevaade Aidu karjääri aladele rajatavast suurejoonelisest veespordikeskusest.

Aidu karjääri rajatav veespordikeskus

Aidu veespordikeskus on suletavasse Aidu põlevkivikrajääri rajatav spordi- ja vabaajakeskus, mille südameks on rahvusvahelistele nõuetele vastav sõudekanal, veresoonteks kümneid kilomeetreid tehisveekogusid ning kõike seda hoiab elavana veepeal, vee sees ja vee ääres toimuvad aktiivsed tegevused: sõudmine, aerutamine, veemoto, sukeldumine, kalapüük, purjetamine, matkamine jms. Lühidalt – Aidu veespordikeskus on parim paik maailmatasemel spordivõistlustele ning kõigile, kes peavad lugu aktiivsest puhkusest.

Õhtul kohtusime Mäetaguse mõisas erakonnakaaslastega Ida-Virumaa organisatsioonist.

Reedel külastasime Jõhvi raekoda ning kohtusime linnapea Tauno Võhmariga, kes andis meile ülevaate linna tulevikuplaanidest, sh uuest riigigümnaasiumist.

Jõhvi linna suurejoonelised plaanid

Seejärel sõitsime nostalgilisse Kauksisse, kus meil kunagi toredad erakonna suvepäevad ning rattaretk toimusid. Külastasime RMK Kauksi loodusmaja ja arutasime Kauksi ranna arendusplaanide üle. Meiega kohtusid Kauksi loodusmaja peremees Einar Juuse ja Iisaku vallavanem Raivo Raap ning volikogu esimees Priit Palmet.

Nõupidamine Kauksi loodusturismikeskuses. Foto: Virge Viruste

Edasi viis tee meid Avinurme valda, kus koolipapa ja erakonnakaaslane Aivar Saarela viis meid kurssi vallaelu viimaste arengutega. Külastasime kohalikke ettevõtteid, OÜ Birgerit ja OÜ Alfrina`t.

OÜ BIRGER on Eesti erakapitali baasil tegutsev tootmisettevõte, mille põhitegevuseks on vahetuskonteinerite valmistamine ja müük. Ühtlasi toodetakse jäätmekogumiskonteinereid nii Eesti kui välismaisetele ettevõtetele. Tootevalikus on mitukümmend standardset toodet, kuid ollakse võimelised tootma nii konteinereid kui ka teisi metalltooteid vastavalt tellija spetsifikatsioonile.

Ümarvarretehas Avinurmes. Foto: Ruth-Maria Roosi

OÜ Alfrina asub Ida-Virumaal, vanade puutöötraditsioonidega Avinurme vallas.
Eesti kapitalil tegutsev perefirma, kelle põhitoodanguks on puidust ümarvarred majapidamisriistadele ja mänguasjadele. Põhitoodangule lisaks valmistatakse väiksemates partiides puidust majapidamistarbeid.

Visiit lõppes ringkäigu ja ühise lõunasöögiga Avinurme Elulaadikeskuses.

Suur tänu korraldusmeeskonnale eesotsas erakonna Ida-Virumaa organisatsiooni juhi Deniss Boroditsi ja arendusjuhi Maris Toomeliga.

Lauri

Toeta

Liitu püsiannetajatega

Liitu Reformierakonna püsiannetajate kogukonnaga, et saaksime liberaalse maailmavaate veelgi enamate inimesteni viia. Anna oma pikaajaline panus, et Eesti jätkaks paremal kursil!