Põhimõtteliselt on valitsuskabinet eelarveprojekti kokku saanud. Järgmisel nädalal arutab veel korra ja saadab siis riigikogu poole teele. Aga mis puudutab Saaremaa veeprojekti, leiame kindlasti lahenduse ka selle jaoks.
Põhimõtteliselt on valitsuskabinet eelarveprojekti kokku saanud. Järgmisel nädalal arutab veel korra ja saadab siis riigikogu poole teele. Aga mis puudutab Saaremaa veeprojekti, leiame kindlasti lahenduse ka selle jaoks.
Saaremaal vähendati hangete mahtusid ja konkurss kuulutatakse uuesti välja. Ma loodan, et laekuvad mõistlikumad tulemused, kui olid esimesel korral ja siis tuleb kindlasti selle projektiga edasi minna.
Üks peateemasid on olnud sel nädalal kiiritustehas Saue vallas ja sellele tegevusloa andmine. Kirjutasin tegevusloale teisipäeva hommikul alla. Pärast kaht suurt kohtuprotsessi, kus ka kõhus andis oma seisukoha, et ettevõttele tuleks anda võimalus tööle asuda.
Sisulise poole pealt praegu enam muret ei ole. Ministeerium on selle tehasega väga tõsiselt tegelenud ja olen ka isiklikult seal käinud. Keskkonnaoht ja suur hirm, mida inimestesse on sisendatud, et uus Tšernobõl – see on täiesti põhjendamatu. Kindlasti ei ole see ohtlikum objekt kui bensiinitankla kusagil elamurajoonis.
Tehnoloogia on tänapäevane ja täiesti korralik. Taolisi ettevõtteid on maailmas mitmeid ja nendega pole midagi juhtunud. Pidevalt tehakse seiret, mõõdetakse kiirgusfooni ja ümbruskonna elanikele ei ole ohtu.
Valitsus hakkab järgmise nädala kabinetiistungil järjekordselt arutama ka Läänemerre paigaldatava gaasijuhtme teemat. Kaks korda on seda juba arutatud ja erakonnad on oma seisukohti kujundanud.
Kui valitsus üritab konsensuse alusel seda küsimust otsustada, siis otsus tuleb gaasijuhtme ja ka uuringute suhtes eitav. Nii et – kui see Läänemerre peab tulema, siis tuleb ta sinna, kuhu oli esialgselt plaanitud – see trassivariant, mis on Soome rannikule ligemal. Seal on uuringud suures osas tehtud ja see variant on ka täiesti teostatav. Eesti ei saaks sellest projektist tegelikult mitte mingisugust reaalset käsu. Eesti poole ei hakka ühtegi gaasitoru tulema. Kuid see on täiendav keskkonnarisk Läänemeres.
Küsimus on Euroopa Liidu riikide vahelises koostöös. Selge on see, et gaasi on Lääne-Euroopale hirmsasti vaja. Ja nii Saksamaa kui Prantsusmaa on väga kindlad selle trassi rajamises. Pidades silmas Euroopa Liidu koostööd, võib-olla poleks Eestil põhjust sellele risti vastu astuda. Aga mis puudutab gaasijuhtme paiknemist ja uuringute teostamist, siis praegu tundub küll, et jääb see variant, et see jääb sinna Soome poole peale, kuhu seda on juba mitmed aastad planeeritud.
Sel nädalal propageeriti autovaba liiklemist, millesse suhtun väga positiivselt. Tallinna linna vahel ei ole küll märgata, et tegemist oleks autovaba nädalaga. Üks variant oleks, et kui autoga ei sõida, sõidad jalgrattaga. Aga suures linnas näeksin, et inimesed käsutaksid rohkem ühistransporti. Sellega väheneks keskkonnakoormus ja tänavatel liikluskoormus.
Enda kohta ei saa ma öelda, et oleksin sel nädalal väga palju oma harjumusi muutnud. Sõidan autoga ja käin jala. Üritan ikka jalgsi käia nii palju kui võimalik on, aga tunnistan ausalt, et ega ministrile neid võimalusi palju anta.