Praegune roolijoodikute autode konfiskeerimise kord on läbimõtlemata ning see on vaid aja küsimus, millal selle sätte põhiseaduslikkuse küsimus kohtusse jõuab.
Auto konfiskeerimine on juriidiliselt päris keeruline, kuna tegemist on omandiõigusega ning konfiskeerida saab midagi ainult kriminaalkuriteo sooritamise eest. Roolijoodikutelt auto ära võtmine on seaduse kohast küsitav. Vara saab konfiskeerida kuriteo sooritamise tõttu, aga mitte kogu inimese vara, vaid selle osa, mida on kuriteo sooritamiseks kasutatud.
Vara saab konfiskeerida seoses kuriteo sooritamisega. Mitte kõikides roolijoodikute juhtumites ei ole sellist seost.
Mis saab siis kui on tegemist liisitud autoga? Kas siis liisingufirmalt või pangalt võetakse auto ära?
Lisaks sellele kaob ära ka võrdse kohtlemise printsiip, kuna kui kaks kolmandikku inimestest liisib oma autot, siis neilt ju masinat ära võtta ei saa. See paneb need inimesed, kelle auto on isiklikus omandis ebavõrdsesse seisu.
See on aja küsimus, millal keegi kelle käest autot tahetakse konfiskeerida ning kellel on piisavalt mõistust peas, läheb liiklusjurist Indrek Sirki juurde, et kaevata see asi kohtusse kui põhiseaduse vastane.
Kui tahetakse karistusena rakendada roolijoodikute autode konfiskeerimist, siis seda võib minupoolest teha, kuid enne praktiseerima asumist tuleks asi korralikult läbi mõelda.
Praegu on kõige populaarsem suund suurendada roolijoodikute karistusi. Palju tähtsam on tegelikult see, et neid roolijoodikuid võimalikult palju kinni püütaks.
Roolijoodiklus on jäämäe tipp, mille all on lihtsalt labane liikluskultuur. Sellega eriti ei tegeleta. Mida parem on üldine liikluskultuur, seda vähem on ka roolijoodikuid.