Läbi aegade on Tartut kutsutud heade mõtete linnaks. Pole, mille üle vaielda, nii see ongi. Oma tegudega oleme tõestanud, et kanname tunnuslauset teenitult ja uhkusega, kirjutab Reforminoorte juhatuse liige Raimond Vladimirov.
Tartu vaim on uudsuse vaim. Tartlastena vaatame alati tulevikku. Kui terve maailm liigub mobiilikesksetele lahendustele, siis miks ei liiguks sinna ka Tartu? Kujutage ette, et kõik linnaeluks vajalik on taskus olemas. Kiirelt, mugavalt ja tõhusalt.
Suure infokoguse tõttu on olulised teenused ja teave praegu paraku keeruliselt kättesaadavad, kuna need on jaotatud erinevate rakenduste ja platvormide vahel. Kas tõesti peavad kodanikud raiskama aega lõputus segaduses navigeerimisele, kui saaksime pakkuda lihtsamat ja tõhusamat lahendust? Meie vajame ühte tõelist digitaalset kaaslast, linnaäppi, mis koondaks kõik vajaminevad teenused ühte kohta. See pole ainult tehnoloogiline uuendus, vaid samm tõhusama ühiskonna poole, kus iga inimene tunneb, et avalikud teenused on tõepoolest tema jaoks loodud.
Tõhus ja uus rakendus pakuks tartlastele kõike vajalikku alates ühistranspordi piletiteenusest kuni kohaliku ettevõtluse platvormini. Lisaks sisaldaks see kõiki teenuseid, mida linn juba pakub, näiteks Kultuuriaken või rattaringlus, kuid mugavamal moel ja ühes kohas, tagades kindla ligipääsetavuse. Rakendus parandaks tõhusalt Tartu linna ja selle elanikkonna vahelist suhtlust ning looks soodsaid tingimusi Emajõelinna arenguks, kaasates inimesi. Kasutajatel tekiks võimalus mugavamalt teavitada linnakeskkonda puudutavatest probleemidest, jagada linnaga teavet ning saada vastuseid.
Maailmas leidub hulgaliselt inspireerivaid lahendusi. Nii Euroopas kui ka mujal on edukaid näiteid sellest, kuidas linnateenused on koondatud ühtsesse mobiilirakendusse. Näiteks Saksamaal Wuppertalis on kasutusel Bliggit, mis ühendab linnateenuseid, ürituste kuulutusi ja kohaliku ettevõtluse platvormi, ning seda kasutavad iga päev kümned tuhanded elanikud. Nii edukalt, et wuppertallased on hakanud seda äppi eksportima ka teistesse Saksamaa piirkondadesse. Aga selle rakenduse loomise taga on meie oma Eesti ettevõte.
Ka meie põhjanaabritel Helsingis on kasutusel ühistranspordiäpp, mille abil saab mugavalt osta pileti otse nutitelefonist. Isikliku kogemuse põhjal võin väita, et tegu on lihtsa, kasutajale mugava ja nüüdisaegse lahendusega, mis muudab ühissõidukiga liikumise sujuvaks ja stressivabaks, seda eriti linna külalisele. Nii võiks ka Tartu võtta sealt eeskuju oma linnakodanike heaks. Sellise projekti elluviimine ei pea olema raske ja kulukas. Eduka näitena võib esile tuua rattaringlussüsteemi. Linn täis tarku inimesi saab tarku mõtteid ellu viia.
See on valik asetada meie inimesed esikohale, teha nende igapäevaelu lihtsamaks ja panna alus Tartu kindlaks kasvuks.