Täna kohtus Tallinna Linnavolikogu Reformierakonna fraktsioon Tallinna abilinnapea Kristjan Järvaniga, et arutada rendimopeedide tulekuga seotud riske pealinna liikluses.
Fraktsioon on seisukohal, et mopeedid on vajalik alternatiiv tõukeratastele, kuid enne rentimise võimaluse tekkimist tuleb tõsiselt analüüsida sellega kaasnevaid riske jalakäijatele. Lisaks tuleks koostada riskide maandamise plaan, et äriidee ei tekitaks linnaruumis kaost. Selle materjaliga paraku veel tutvuda ei õnnestunud — kohtumine piirdus suulise aruteluga.
“Meie mure liiklejate ohutuse pärast on õigustatud. Me toetame mopeedide rentimise ideed, kuid meie soov on, et reeglid oleksid paigas ja asjad läbimõeldud. Tänane kohtumine valdkonna abilinnapea Kristjan Järvaniga kahjuks ei sisendanud usku, et homsest linnapilti lubatud rendimopeedide kasutamise reeglid – linnaliikluse koormust arvestades – on kõigile arusaadavad ning kõik riskid maandatud,“ ütles Raidma, lisades, et oma roll on selles ka riikliku õigusruumi korrastamisel.
Reformierakonna fraktsiooni esimehe hinnang on, et rendimopeedide teemat ei pandud piisavalt suure kella külge alates aasta algusest, et kõik osapooled saaksid kiirelt reageerida. “Ettevalmistustöö on pigem puudulik. Kaotatud aeg turvalise kergliikluse arengu kujundamises on reaalsus ja meie soovitus linnavalitsusele on selgemat initsiatiivi näidata ja probleem koostöös riigiga viivitamatult lahendada,” ütles Raidma
Mopeedid hakkavad liikuma seal, kus teisedki kaherattalised, sh kõnniteedel, ohustades paratamatult jalakäijaid. Olgugi, et kõnniteedel on pisimopeedid seadusega keelatud — paljud liiklejad ei tee vahet kergliiklusteel ja kõnniteel. Praegu ei ole pealinna tänavatel ühtegi rendimopeedi juhtidele suunatud liiklusmärki, rääkimata muudest juhistest. “Kuna see töö on veel pooleli, tegime abilinnapeale ettepaneku see kiiresti ära teha ja alles siis mopeedid liiklusesse lubada,” ütles Raidma.
Tallinna linnavalitsus on esitanud linnavolikogule määruse eelnõu, millega antakse linnavalitsusele õigus kehtestada rendile antavate kergliikurite, pisimopeedide ja jalgrataste kasutamise nõuded. Kui volikogu kiidab määruse heaks, saab linnavalitsus õiguse kehtestada vajaliku liiklemise regulatsiooni, sh tehnilised nõudeid, mille abil on võimalik seada sõiduki kasutamisele geograafilisi, ajalisi, sõidukiiruse ja parkimise piiranguid.
Eelnõu on linnavolikogus arutlusel alles järgmisel neljapäeval, 20. märtsil toimuval istungil.
“Meie üks soovitus on lisada eelnõu juurde juba ka pakutav lahendus ehk kergliiklust korrastava linnavalitsuse poolne regulatsiooni eelnõu. Meil on vaja kindlust selles, et meie linna lapsed, eakad ja kõik teised saaksid tänaval muretult ja turvaliselt kõndida või rattaga sõita. Et vajalikud piirangud ja märgistused oleksid kõigile selged ja et neist ka kinni peetakse,” rõhutas Raidma.