Riigikogu võttis vastu seaduse, mis tagab esimest korda tööle asuvale õpetajale 200 000-kroonise lähtetoetuse.
HILJUTI SAIME rõõmsa sõnumi: rahvusvahelise PISA-testi kokkuvõttest selgus, et Eesti 15-aastaste kooliõpilaste teadmised ja oskused neid rakendada on maailma riikide võrdluses paremate seas. Ometi pole meil põhjust loorberitel puhata, sest headest tulemustest hoolimata napib meie koolides õpetajaid.
Üldhariduskoolides ja kutseõppeasutustes töötab ligi 18 500 õpetajat. 45 protsenti kutseõppeasutuste õpetajatest on 50-aastased või vanemad ning olukord on umbes sama ka üldhariduskoolides. Neid, kes on nooremad kui 30 aastat, on meil kõigist õpetajatest umbes 12 protsenti.
TÕSINE PROBLEEM on ka see, et paljud algajad õpetajad lahkuvad esimestel tööaastatel koolist. Põhjusi on erinevaid, olgu selleks siis mittesobivad õpetamis- ja finantstingimused, õpetajaameti mittesobivus või miski muu. Fakt on aga see, et kvalifitseeritud õpetajate puudus on just maapiirkondades valusalt tuntav.
Ühe markantse näitena võib vaadata Läänemaal asuva Risti kooli juhtumit. Kaks nädalat enne selle õppeaasta algust puudus seal seitse õpetajat. See tähendab, et ei olnud pooli õpetajaid. Tänu kooli usinale juhtkonnale õnnestus enamik tühje kohti siiski õigel ajal täita ja lapsed ei pidanud kannatama. Vaatamata sellele on probleem endiselt õhus ja loodetavasti aitab starditoetus sääraseid juhtumeid tulevikus ennetada.
NII MÕNIGI õpetaja rabab koolides valitseva personalinappuse tõttu mitmel rindel. Ma ei pea seda õigeks.
Praegu ei ole õpetajate ametikohtade täitumus Tallinna ja Tartu koolides võrreldav maapiirkondade, äärealade ja väiksemate linnade koolide omaga � seal pole paljude ainete õpetajaid võimalik üldse leida.
Seetõttu on võrdsete haridusvõimaluste huvides oluline luua täiendavaid motivatsioonimehhanisme, meelitamaks värskelt koolitatud õpetajaid tööle ka väljapoole suuri linnu. Äsja vastu võetud seadus teeb seda minu arvates parimal viisil.
KUTSUN KÕIKI pedagoogiharidusega noori üles asuma tööle kooliõpetajana ning kasutama neile pakutavat toetust oma elu sisseseadmiseks. Üheskoos pingutades suudame meie järgmistele põlvkondadele kvaliteetse hariduse tagada.