Uus Reklaamiseaduse eelnõu nõuab SMS-laenu hinna väljatoomist

Uudis
|
12.02.2008

Täna Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel toimunud Reklaamiseaduse töörühma koosolekul otsustati, et Reklaamiseadus peab selgelt sõnastama SMS-laenude krediidikulukuse määra esitamise nõude.

Urmas Klaasi sõnul peab inimene SMS-laenu võttes teada saama, kui palju see väga kergelt kätte tulev laen talle ka tegelikult maksma läheb. „Me ei saa ega tohi inimese eest otsustada, kas võtta SMS-i teel laenu või mitte. Kuid Riigikogu peab laenuandjale panema kohustuse teavitada, kui suur on selle laenu krediidikulukuse määr ehk kui palju see laen lõppkokkuvõttes maksma läheb.”

„Reklaamiseaduse eelnõus seisab, et igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekust anda tarbijale laenu, mille maksimaalne summa on väiksem kui 10 000 krooni või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni 6 kuud, tuleb ära näidata krediidikulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid,” selgitas Klaas.

Eile teatas ka Riigikogu Reformierakonna fraktsioon, et toetab reklaamiseaduse sellist muudatust. Riigikogu liikme Taavi Rõivase hinnangul kutsuvad SMS-laenude reklaamid otsesõnu üles vastutustundetule tarbimisele ning jätavad ütlemata, et laen tuleb koos kopsakate intressidega juba lähiajal tagasi maksta.

SMS-laenude pakkujate hinnangul tekib igal kümnendal laenuvõtjal raskusi laenu tagasimaksmisel.


Toeta

Liitu püsiannetajatega

Liitu Reformierakonna püsiannetajate kogukonnaga, et saaksime liberaalse maailmavaate veelgi enamate inimesteni viia. Anna oma pikaajaline panus, et Eesti jätkaks paremal kursil!

Vaata lähemalt