Nõmme

reform.ee
Menüü

Michal: Tallinn peab olema easõbralik 15 minuti linn, kus lapsed saavad ise liikuma

Reformierakonna Tallinna linnapeakandidaadi Kristen Michali sõnul vajab Tallinna linnaplaneerimine põhimõttelist muutust. Täna erakonna Tallinna piirkonna üldkogul kinnitatud valitsemise kavas “Ühendatud Tallinn” tuuakse välja mitu sammu Tallinna linnaruumi parandamiseks. Võtmeteemadeks on 15 minuti linna loomine ja 8-80 printsiibist lähtumine linnaplaneerimisel.

„Tahame, et lapsed saaks ise liikuma. Jalgsi või rattaga kooli ja trenni. Emad-isad hoiaks tänu sellele hommikul ja õhtul kokku väärtuslikku aega ning tuntavalt pere raha. Lapsed saaks rohkem liikuda, aktiivsus on hea tervisele ning pealegi ummikud linnas väheneks. Kõik jalgsi, rattaga, avaliku transpordi või autoga liiklejad võidaks sellest kui liikus on sujuv,” ütleb Michal.

Samuti ei tohi Michali sõnul jätta linnaruumi planeerimisel tähelepanuta eakate inimeste vajadusi. „8-80 põhimõttest lähtumine tähendab, et nii 8- kui 80-aastane saab linnas ise vajalike teenusteni ohutult ja mugavalt kohale,” märgib Michal.

Ühtlasi tahab Reformierakond, et kõik olulisemad teenused oleks 15 minuti aktiivse liikumise kaugusel. Olgu siis jalgsi või jalgrattaga ning linnas areneks palju omanäolisi asumikeskusi. „Nii tekib kärglinnastruktuur, mis vähendab oluliselt pealesunnitud pendeldamist ühte suurde keskusesse ja tagasi. Pealinna asumid kujunevad omanäolisteks ja huvitavateks, sest kui kõik teenused on 15 minuti aktiivse liikumise kaugusel, on kohalikel tänavatel taas inimesi – lapsi, kliente, töötajaid ja eakaid,” selgitab Michal.

Ühenduste parandamiseks lubab Reformierakond võtta ette puhta lehe ja joonistada hetkeandmeid kasutades mugavaks kogu liinivõrgu ja liikuvuskava, arvestades viimase 30 aastaga tekkinud uusi elupiirkondi, haridusvajadusi, demograafia trende ja olulisemaid sihtpunkte nii töötamiseks kui vaba aja veetmiseks.

„Kaasaegne ühistransport peab vastama inimeste reaalsetele liikumistele ja vajadustele, olema paindlik ning ühendatav teiste transpordivahenditega, näiteks elektritõukerataste või isejuhtivate autodega. Võtame siin eeskujuks teiste seas Tartu, kus kogu ühistranspordivõrgustik korraldati ümber kasutades mobiilioperaatorite liikuvusandmeid.
Alustuseks tuleks haridusvajadustega liikuvuse kokku kõlama saada, täna see nii ei tööta,” tõdetakse Reformierakonna Ühendatud Tallinna visioonis.

Sellele lisaks lubab erakond alustada Tallinna katva moodsa isejuhtiva trammivõrgu TallinnaTramm+ välja ehitamist nii, et uued trammiliinid kataksid põhilisi liikumissuundasid Õismäe, Mustamäe, Lasnamäe ja Pirita suunal ning ühendaksid Tallinnat ka naaberomavalitsustega.