Siim Kalda: Loome Otepääle tugeva ja kaasaegse turismibrändi

Otepää on tuntud kui Eesti Talvepealinn ja spordi süda. See on tugev vundament, mis jääb ka tulevikus keskseks. Kuid ainult talve ja spordiga ei saa kogu potentsiaali ära kasutada. Meil on loodus, natuke kultuur ja ajalugu ning kogukond, mis võiksid teha Otepääst aastaringse sihtkoha nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt, kirjutab Siim Kalda.

„Praegune nähtavus ei peegelda kaugeltki meie tegelikku potentsiaali. Otepääl on kõik eeldused olla üks Eesti atraktiivsemaid sihtkohti, aga selleks peame looma brändi, mis kõnetab nii kohalikke, eestimaalasi kui ka väliskülalisi,“ rõhutab Siim Kalda. Praegune kuvand on killustunud, digitaalselt nõrk ja rahvusvahelises plaanis peaaegu olematu. Jah, meid tuntakse Talvepealinna ja spordi kaudu, kuid puudub terviklik lugu, mis ühendaks looduse, kultuuri ja kogukonna. Uus bränd peab jutustama just seda lugu: Otepää on aastaringne elamuste piirkond, kus sport, loodus ja kultuur kohtuvad.

Tugev bränd peab sisaldama selget sõnumit, kaasaegset visuaalset identiteeti, lugusid ja sümboleid, aastaringset elamuskalendrit ning tugevat digitaalset kohalolekut. Talvepealinna tiitel, Eesti lipu häll, Pühajärve loodus ja maailmatasemel spordikeskused ei tohi olla eraldi detailid, vaid osa ühtsest narratiivist, mis paneb Otepää silma paistma.

Turundus peab olema sama professionaalne kui meie spordivõistlused. See tähendab kolme suunda. Esiteks digitaalne kohalolek – mobiilisõbralik ja mitmekeelne turismiportaal, aktiivne sotsiaalmeedia Instagramis, Facebookis, TikTokis ja YouTube’is, otsimootoriturundus ning nähtavus rahvusvahelistel platvormidel nagu Booking ja TripAdvisor. Teiseks koostöö – partnerlus Visit Estonia ja Visit South Estonia kampaaniatega, tugev side reisikorraldajate, ajakirjanike ja influenceritega. Kolmandaks füüsiline kohalolu – nähtavus Tallinnas ja Tartus, kohapealsed atraktiivsed infopunktid ja viidad, mis annavad igale külastajale tunde, et teda oodatakse.

„Kui meil on ühtne ja kaasaegne bränd, siis muutub kogu piirkond nähtavamaks ja atraktiivsemaks – see toob rohkem külalisi ja annab kindluse ka kohalikele ettevõtjatele,“ ütleb Kalda. 

Minu jaoks ei ole turism ainult majanduse küsimus, vaid kogukondlik missioon. Olen ettevõtjana kogenud, kuidas üks hea sündmus või idee võib tuua piirkonda tuhandeid inimesi ja luua uusi töökohti. Ugandi Resto, Ugandi Hotel ja Winterplace ei ole ainult ärid, vaid osad Otepää lugu, mida me külalistele räägime. Kui turism on tugev, on tugev ka kogukond – sest rohkem külalisi tähendab rohkem võimalusi, sündmusi ja paremat elu ka kohalikele.

Otepää on rohkem kui talispordikeskus – see on elav ja eriline paik, kus leidub midagi igal aastaajal. Kui loome tugeva turismibrändi, võidavad kõik: ettevõtjad, kogukond ja külastajad.

Juhime hoolivalt ja tulevikku vaatavalt, keskendudes sellele, mis päriselt loeb.

Tutvu meie valimisplatvormiga SIIN→